چند نفر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ واجد شرایط رای دادن هستند؟+فیلم مناظره ترامپ و بایدن چگونه و با چه قوانینی برگزار می‌شود؟ اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور | ساعت شروع اخذ رای اعلام شد حمله به یک کشتی در نزدیکی الحدیده یمن (۷ تیر ۱۴۰۳) حملات سنگین راکتی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی (۷ تیر ۱۴۰۳) سیدحسن نصرالله: نظام جمهوری اسلامی دژ مستحکم مقابل ظالمان است اشراف قوی بر کشور و اراده برای تصمیم گیری، دو رمز موفقیت دولت آینده دعوت خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی از مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نخعی‌راد: متاسفانه چشم‌انداز خوبی از اجماع کاندیدا‌های جبهه انقلاب وجود ندارد | جبهه انقلاب همانند سال ۸۴ پیروز خواهد شد پژمانفر: جلیلی کنار نمی‌کشد | در مورد سرنوشت جبهه انقلاب در انتخابات علم غیب ندارم! آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) ظهوریان: نفس حضور دیدگاه‌ها و نگرش‌های مختلف در انتخابات موجب افزایش مشارکت خواهد شد تاریخ و ساعت اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نخعی‌راد: مردم با بصیرت کامل در انتخابات شرکت کنند اخلاقی‌امیری: قهر انتخاباتی دغدغه‌ها را بر طرف نمی‌کند اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور | اسامی نهایی ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری (۷ تیر ۱۴۰۳) ‌ایرانیان مقیم کانادا می‌توانند رأی بدهند ویدئو | توصیه رهبر معظم انقلاب به ملت ایران | هرکس می‌خواهد از نظام حمایت کند فرمانده کل سپاه: امیرعبداللهیان شخصیت معیار در سیاست خارجی و دیپلماسی است فرمانده نیروی قدس سپاه: شهید امیرعبداللهیان صدای رسای مقاومت بود
سرخط خبرها

ویدئو| روایت دکتر داریوش فرهود از ماجرای ربایش و اخاذی ۸ میلیاردی| آدم‌ربایی در پوشش نیرو‌های امنیتی

  • کد خبر: ۱۳۳۲۶۹
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
ویدئو| روایت دکتر داریوش فرهود از ماجرای ربایش و اخاذی ۸ میلیاردی| آدم‌ربایی در پوشش نیرو‌های امنیتی
دکتر داریوش فرهود؛ پدر علم ژنتیک ایران درباره ماجرای ربایش و درخواست پول میلیاردی از ناحیه متهمان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدتی پیش خبر مفقودی پروفسور داریوش فرهود پدر علم ژنتیک ایران در رسانه‌ها منتشر شد.

سردار حسین رحیمی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در تشریح جزئیات ماجرا گفت: در تاریخ ۸ آبان ماه همسر دکتر فرهود به مجموعه پلیس آگاهی مراجعه و خبر مفقودیت این دانشمند ارزشمند کشور را به همکارانم اعلام کرد. ۴۸ ساعت پس از شکایت شاکیه به سرنخ‌های خوبی دست یافتیم، متهمان یک گروه سه نفره بودند که نفر اصلی آن کارمند پروفسور فرهود بود که به کمک دو نفر از دوستانش دست به انجام این جرم زدند.

رئیس پلیس تهران تصریح کرد: دکتر فرهود معمولا ساعت ۵ صبح از خانه خود برای رفتن به محل کارش خارج می‌شده که آدم ربایان در زمان مراجعه به دکتر فرهود خودشان را ماموران امنیتی معرفی و به وی اعلام کردند که باید برای بیان پاره‌ای از توضیحات به همراه ما بیایید. متهمان دکتر فرهود را با خودروی شخصی‌اش به منطقه مرزن آباد منتقل کردند، در ادامه وی را به شهرستان نور بردند.

سردار رحیمی با بیان اینکه متهمان از دکتر فرهود درخواست یک آپارتمان یا مبلغ ۸ میلیارد تومان وجه نقد کردند، اظهار کرد: از آنجایی که دکتر فرهود نگران سلامتی خود بوده با خواسته متهمان موافقت می‌کند که در زمان بازگشت و در مسیر، متهمان قصد داشتند تا ۴ میلیارد تومان از حساب وی برداشت کنند که در انجام این اقدام موفق نبودند و حتی دست نوشته‌ای از دکتر فرهود با این مضمون که آپارتمان یا مبلغی ۸ میلیارد تومان را به آن‌ها بدهد، گرفتند.

وی افزود: پس از بازگشت دکتر فرهود به مطب خود، در کمتر از ۲۴ ساعت متهمان دستگیر شدند.  انگیزه متهمان از انجام این اقدام اختلافات با دکتر فرهود بود.

در همین راستا، پروفسور داریوش فرهود نیز با انتشار فیلمی به طور کامل ماجرا را شرح داد.

اینجا ببینید:

دکتر فرهود، در خصوص جزئیات ماجرای آدم‌ربایی می‌گوید: افرادی در ابتدا خود را ماموران امنیتی معرفی کرده بودند من را سوار خودرو کردند. زمانی که سوار خودرو شدیم، دو نفر به همراه من در عقب خودرو و نفر سوم نیز رانندگی کرد که در آن لحظه از آن‌ها پرسیدم که «کجا داریم میریم»؟ آن‌ها گفتند که گروهی را در خانه‌ای دستگیر کرده‌ایم. به آنجا خواهیم رفت تا شما را با آن‌ها رو در رو کنیم.

دکتر فرهود در اظهارات خود به شناسایی آدم ربا‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: متوجه شدم که یکی از این افراد نادر است، فردی که برای ما کار می‌کرد. نادر با صدایی خطاب به من و درحالی که فحاشی می‌کرد، گفت: همین جا تکه تکه‌ات می‌کنم.

پروفسور فرهود ادامه داد: روز دوشنبه ساعت ۸:۳۰ بعد از اینکه برای من صبحانه آوردند، به من گفتند که ما می‌رویم و تو باید اینجا بمانی که من در جوابشان گفتم که نه من هم با شما می‌آیم که به یک باره نادر با لگدزدن به درب اتاق به من گفت که یکماه اینجا خواهی بود.

وی افزود: متهمان به من گفتند که زندگی نادر را به هم ریختی که من گفتم چرا مگر چه کاری انجام دادم که زندگی وی به هم ریخته است؟ در ادامه متوجه شدم که منشی که برای من کار می‌کرده حدود یک سال با نادر در ارتباط بوده و بعد از ازدواج با وی از یکدیگر جدا شدند که در ادامه باعث و بانی این اقدام را از چشم من دیده و عنوان کرد که مسئول تمام بدبختی‌های من تو هستی.

پدر علم ژنتیک ایران اظهار داشت: نادر مدعی شد که در قضیه جداشدن از همسر دومش که منشی من بوده، خانه خود را فروخته است و در ادامه مدعی شد که آن زمان خانه من با ارزش بود و حالا باید برای من خانه بخری. در ادامه بر سر مبلغ ۳.۵ میلیارد تومان توافق کردیم که به نادر پرداخت کنم و وی از من یک ضمانت خواست تا تضمین کند این پول به دستش خواهد رسید که برای انجام این کار به یک شعبه‌ای از بانک رفته و در آنجا فرمی مبنی بر انتقال پول به حساب نادر را به مبلغ ۴ میلیارد تومان پر کردیم.

پرفسور فرهود ادامه داد: متصدی بانک از ما پرسید که این انتقال برای انجام چه کاری است که نادر در جواب وی گفت قرار است تا این فرد یعنی من، برایش خانه‌ای بخرد و این پول هم برای انجام آن کار است که در ادامه متصدی بانک گفت برای انجام این کار باید سند خانه را بیاورید.

وی افزود: از آنجایی که سند خانه‌ای در کار نبود، نادر به متصدی گفت که به جای خرید خانه در برگه درج شود که این پول بابت بدهی قرار است انتقال پیدا کند. همان لحظه اعلام کردم که چنین پولی در حساب من نیست که در ادامه متصدی بانک با بررسی حساب بانکی‌ام اعلام کرد که چنین مبلغی در حساب من موجود نیست که سرانجام از بانک خارج شدیم. قرار شد تا در تهران به آن‌ها پول بدهم، زمانی که به تهران آمدم ۳۵ ساعت بود که هیچ غذایی نخورده بودم و تمام این مدت من را زجرکش کردند، حدود ۲۰ دقیقه به ساعت ۱۹ به کلینیک خودم رسیدم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->